Regulamin
1. Właścicielem i prowadzącym sklep
internetowy za pomocą witryny https://butik-cortesia.pl/ (zwanym dalej
„Sklepem internetowym” lub „Sklepem”) jest Paulina Balicka, prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą Cortesia Sp. z o.o. posiadający adres przy ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa, NIP 5252809991,
REGON 385117560, widniejący w Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich użytkowników
oraz określa zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta
indywidualnego, sprzedaży produktów Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu
internetowego oraz określa zasady i warunki świadczenia nieodpłatnych
usług drogą elektroniczną.
3. Klient ma możliwość kontaktu ze Sklepem internetowym pod adresem
email: cortesia.office@wp.pl lub telefonicznie od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00 – 16:00 pod numerem telefonu +48 501 706 219.
4. Administratorem danych osobowych Klientów jest Paulina Balicka,
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Cortesia Sp. z o.o. posiadający adres przy ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa, NIP
5252809991, REGON 385117560, widniejący w Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 1 Definicje
Klient – podmiot będący użytkownikiem strony
internetowej Sklepu, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami
prawa mogą być świadczone usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą
z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto indywidualne – panel przypisany indywidualnie
do Klienta po rejestracji danych w systemie Sklepu internetowego,
oznaczony adresem e-mail i hasłem podanym przez Klienta w systemie
teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta
z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu.
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę
prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
Sprzedawca – Paulina Balicka, prowadząca
działalność gospodarczą pod firmą Cortesia Sp. z o.o.
posiadający adres przy ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa, NIP 5252809991,
REGON 385117560, widniejący w Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej.
Towar – oznacza produkt przedstawiany każdorazowo przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, w celu jego sprzedaży.
Dane kontaktowe – następujące dane, za pomocą
których Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sklepem internetowym:
adres email: cortesia.office@wp.pl lub telefonicznie od poniedziałku do
piątku w godzinach 8:00 – 16:00 pod numerem telefonu +48 501 706 219.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów zawarta
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której warunki określa w szczególności
niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana z wykorzystaniem
środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez
Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Newsletter – należy przez to rozumieć biuletyn
informacyjny dotyczący nowości oraz promocji w Sklepie internetowym, na
subskrybowanie którego Klient wyraził zgodę poprzez podanie swojego
adresu e-mail w zakładce „Newsletter”;
§ 2 Postanowienia ogólne i zasady korzystania ze Sklepu
1. Dostęp do Regulaminu każdy Klient może uzyskać w dowolnym
momencie, poprzez odnośnik „Regulamin sklepu” umieszczony na stronie
Sklepu internetowego, a także poprzez zapisanie jego wersji PDF na
wybranym przez siebie nośniku .
2. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie internetowym, takie
jak zdjęcia, opisy, ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy
sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z warunkami
Regulaminu.
3. Zdjęcia i opisy oferowanych produktów służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli Towarów.
4. Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne
do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży i świadczenia innych usług
elektronicznych, to: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty
elektronicznej i ważny adres e-mail; (3) przeglądarka internetowa:
Mozilla Firefox w wersji min. 17.0 lub Internet Explorer w wersji min.
10.0, Opera w wersji min. 12.0, Google Chrome w wersji min. 23.0.,
Safari w wersji min. 5.0; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to
1024×768 .
5. Nie jest dopuszczalne:
a. korzystanie ze Sklepu internetowego w celu prowadzenia
działalności, która naruszałaby interes właściciela Sklepu
internetowego, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich,
b. dostarczanie do Sklepu treści bezprawnych,
c. korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie
lub podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych
czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji
nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
d. umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej, oraz
e. korzystanie z treści umieszczonych na stronie Sklepu do innego użytku niż użytek własny.
§ 3 Zasady składania Zamówienia i zawierania Umowy Sprzedaży
1. Sprzedawca umożliwia zawieranie umów sprzedaży Towarów za
pośrednictwem sieci Internet oraz świadczy inne usługi przewidziane
w niniejszym Regulaminie.
2. W celu rejestracji Konta indywidualnego oraz w celu zawarcia Umowy
Sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, konieczne jest
posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
3. Utworzenie Konta indywidualnego nie jest konieczne do złożenia zamówienia w Sklepie internetowym.
4. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
5. W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów
w Sklepie, w szczególności w zakresie ich modeli, ilości oraz rozmiaru.
Każdy z Towarów należy dodać do „Koszyka” za pomocą opcji „Dodaj do
Koszyka”. Wybór każdego z Towarów spowoduje przejście do ”Koszyka”. Po
skompletowaniu całości zamówienia należy przejść do „Koszyka”
i kontynuować procedurę składania zamówienia. Realizując zamówienie
Klient może zalogować się do Konta indywidualnego bądź realizować
zamówienie bez rejestracji, uzupełniając swoje dane osobowe oraz adres
dostawy w odpowiednich polach. Klient w kolejnych krokach ma możliwość
wyboru sposobu dostawy Towarów i metody płatności oraz jest informowany
o łącznej cenie za wybrany Towar i jego dostawę, jak też o wszystkich
dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku
z zamówieniem.
6. Następnie, Klient składa zamówienie wybierając na stronie internetowej Sklepu opcję „Kupuję i płacę”.
7. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz
Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu
zamówienia.
8. Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia
powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia, w przypadku, gdy
podane dane są na tyle niedokładne, że uniemożliwiają realizacje
zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe dostarczenie
zamówionego Towaru. Przed odmową realizacji zamówienia Sprzedawca
podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia niezbędnych danych.
9. Do momentu zatwierdzenia wyboru Towarów przyciskiem „Kupuję
i płacę” Klient ma możliwość dokonywania zmian i modyfikacji Towarów
w zamówieniu, jak i danych teleadresowych do wysyłki lub faktury. Do
momentu dokonania płatności Klient może zaprzestać składania zamówienia
poprzez niekontynuowanie kolejnych kroków. W takiej sytuacji zamówienie
Klienta nie zostanie zrealizowane.
10. Złożenie przez Klienta zamówienia stanowi ofertę Klienta złożoną
Sprzedawcy do zawarcia umowy sprzedaży Towarów w rozumieniu przepisów
Kodeksu Cywilnego.
11. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia
zamówienia. Następnie, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres
poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
12. Zawarcie Umowy Sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem
następuje wraz z otrzymaniem przez Klienta informacji o przyjęciu
zamówienia, o którym mowa w ust. 11. Informacja ta zawiera potwierdzenie
warunków Umowy Sprzedaży zawartej na podstawie Regulaminu.
13. Wszelkie dodatki wykorzystane do stylizacji modelek (paski, buty
, torebki, biżuteria etc. ) nie są w sprzedaży .Jeśli do danego
produktu jest w zestawie dodatek , taka informacja jest uwzględniona
w ofercie na stronie butiku w opisie produktu .
§ 4 Utworzenie Konta indywidualnego
1. W celu utworzenia Konta indywidualnego, Klient obowiązany jest
dokonać nieodpłatnej rejestracji swoich danych w bazie Sklepu.
Rejestracja danych odbywa się poprzez wypełnienie formularza
rejestracyjnego dostępnego w zakładce „Rejestracja” lub w zakładce
„Logowanie – zarejestruj się”. Wypełnienie formularza wymaga podania
następujących danych: imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz ustalenia
indywidualnego dla Klienta hasła.
2. Warunkiem utworzenie Konta indywidualnego jest akceptacja
Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego
pola w formularzu.
3. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient
otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty
elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
rejestracji Konta indywidualnego w Sklepie przez Sprzedawcę. Z tą chwilą
zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Konta
indywidualnego, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta
indywidualnego i dokonywania zmian swoich danych podanych w momencie
rejestracji.
§ 5 Dostawa
1. Towary dostarczane są na wskazany przez Klienta w zamówieniu adres
na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Towary dostarczane
są za pośrednictwem firmy kurierskiej POCZTA POLSKA poprzez kuriera na
terenie Polski. Akceptowana jest również wysyłka za
pobraniem. W przypadku dostawy poza granicami Polski, Towary dostarczane
są w formie Wysyłki zagranicznej. Opłaty za dostawę Towarów są podawane
w ramach formularza zamówienia.
3. W dniu nadania Towaru do Klienta Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta informację o wysłaniu przesyłki.
4. Towary dostarczane są w terminie od 1 do 5 dni roboczych. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
5. W ramach każdej przesyłki Towaru znajduje się dowód zakupu (paragon lub faktura VAT).
§ 6 Ceny i Płatności
1. Ceny na stronie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierają podatek VAT.
2. Do ceny towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.
3. Cena zakupu towaru podana na stronie Sklepu jest ostateczna i ma
charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości
elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia złożonego przez Klienta
zamówienia zakupu wybranych Towarów, wskazanego w § 3 ust. 10. Cena ta
nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych na stronę internetową
Sklepu zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
4. Klient płaci cenę za zamówione Towary wraz z kosztami dostawy, wedle swego wyboru:
a. przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy, przed dostawą poza granicami Polski;
b. przelewem bankowym za pośrednictwem płatności elektronicznej
realizowanej w systemie Przelewy24, obsługiwanym przez
grupę DialCom24 Sp. z o.o. PayPo S.A. , przed dostawą na terenie
Polski;
c. za pobraniem pracownikowi firmy kurierskiej w miejscu dostawy na terenie Polski.
5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego
w ust. 4a., brak otrzymania płatności na rachunek Sprzedawcy w terminie 3
dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo
wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, powoduje możliwość odstąpienia
od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę. Klient może również do momentu
otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia anulować je bez ponoszenia
konsekwencji, kontaktując się ze Sprzedawcą w godzinach pracy za pomocą
numeru telefonu podanego w zakładce Kontakt, co nie narusza jego prawa
do odstąpienia od umowy.
6. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego
w ust. 4b., niniejszego paragrafu, Sprzedawca rozpocznie realizację
zamówienia po otrzymaniu z systemu Przelewy24
potwierdzenia dokonania płatności, nie wcześniej jednak niż po
przesłaniu do Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem
przyjęcia złożonego przez Klienta zamówienia zakupu wybranych Towarów,
wskazanego w § 3 ust. 10.
7. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego
w ust. 4d., brak zapłaty przy odbiorze Towaru, pomimo wyznaczenia przez
Sprzedawcę dodatkowego odpowiedniego terminu, powoduje możliwość
odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę. Klient może również we
wskazanym terminie anulować Zamówienie bez ponoszenia konsekwencji, co
nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów znajdujących
się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do Sklepu, przeprowadzania
i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania
w nich zmian zgodnie z Kodeksem cywilnym i innymi ustawami, przy czym
zmiany takie nie naruszają praw osób, które zawarły Umowy Sprzedaży
Towarów oferowanych przez Sklep przed dokonaniem ww. zmian lub praw osób
uprawnionych do korzystania z danej promocji, zgodnie z jej zasadami
i w okresie jej trwania.
9.Kody rabatowe nie obowiązują zakładki “wyprzedaże”.
§ 7 Reklamacje
1. Jeżeli zakupiony Towar ma wadę fizyczną lub prawną, Sprzedawca
odpowiada względem Klienta na zasadzie art. 556 i następnych Kodeksu
cywilnego (rękojmia).
2. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni
poprawnego funkcjonowania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika
z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym
terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
3. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad. Ograniczenie to nie ma zastosowania po upływie 14 dni od
daty zakupu lub jeżeli Towar był już wymieniony przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru
na wolny od wad.
b. żądać wymiany Towaru na wolny od wad.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
4. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta co do
wymiany Towaru na wolny od wad jeżeli doprowadzenie
do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Klienta jest niemożliwe.
5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru
Klientowi. Roszczenie o wymianę Towaru na wolny od
wad przedawnia się z upływem roku, lecz w przypadku gdy klient jest
Konsumentem, termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu
określonego w zdaniu pierwszym W tym terminie Klient może odstąpić od
Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady
Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany Towaru.
7. Reklamację można złożyć na piśmie poprzez odesłanie towaru wraz
z opisem wady i dowodem zakupu w Sklepie, listem poleconym lub inną
formą przesyłki z wyłączeniem paczki pobraniowej lub do paczkomatu na
adres ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa lub jeśli reklamacja dotyczy
nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę,
o których mowa w Regulaminie. Reklamację można złożyć na adres poczty
elektronicznej Sprzedawcy, z zawarciem opisu zgłaszanego problemu.
9. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia żądania przez Klienta.
10. Sprzedawca nie zobowiązuje się w ramach niniejszego Regulaminu do
korzystana z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa
w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich.
§ 8 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od
chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią.
3. Konsument może odstąpić od Umowy
Sprzedaży informując Sklep
o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia, na przykład wysłanego pisemnie na ul. Twarda 18 , 00-105
Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy
podany w Danych kontaktowych.
4. Klient może
również wypełnić i przesłać skanem formularz lub jakiekolwiek inne
jednoznaczne oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres Sprzedawcy podany w Danych kontaktowych. W przypadku złożenia
przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną,
Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na trwałym nośniku
potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.
5. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
7. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem
kosztu dostarczenia Towaru. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem
Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności na konto wskazane w formularzu dołączonym wraz
z paragonem do zawartości paczki.
9. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób
dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie,
jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od
Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed
jego upływem.
11. W wypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru
będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§ 9 Inne usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Sprzedawca, oprócz umożliwiania zawierania za pośrednictwem Sklepu
Umów Sprzedaży zgodnie z niniejszym Regulaminem, świadczy również
nieodpłatnie drogą elektroniczną następujące usługi na rzecz Klientów:
a. Usługę Newsletter
b. Usługę Konta indywidualnego
c. Usługę Powiadamiania o dostępności Towaru i Zapisu na Towar.
2. W celu rozpoczęcia świadczenia usługi Newsletter, wymagane jest
wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera przez Klienta poprzez
zaznaczenie odpowiedniego pola przy zakładaniu Konta indywidualnego oraz
jej potwierdzenie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany przez
Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta (moment rozpoczęcia
świadczenia usługi dostarczania Newslettera).
3. Newsletter świadczony jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania
się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) w szczególności poprzez
kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym Newsletterze
przesyłanym do Klienta w formie wiadomości e-mail lub wysłanie
stosownego żądania do Sprzedawcy wykorzystując dane kontaktowe.
4. Usługa Konta indywidualnego dostępna jest po dokonaniu rejestracji
danych w systemie Sklepu na zasadach opisanych w paragrafie 4
Regulaminu i polega na udostępnieniu Klientowi indywidualnego panelu
w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalającego Klientowi
korzystać z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu,
takich jak modyfikacja danych Klienta podtrzymywanie sesji Klienta po
zalogowaniu się przez niego do Konta indywidualnego, przechowywanie
i udostępnianie Klientowi historii zamówień, śledzenie statusu zamówień.
5. Usługa Powiadamiania o dostępności Towaru i Zapisu na Towar dostępna jest po uzupełnieniu odpowiedniego pola adresem e-mail.
6. Klient uprawniony jest w każdym momencie do żądania zaprzestania
świadczenia przez Sklep usług wskazanych w ust. 1. W takim wypadku umowa
o świadczenie odpowiednio usług Newslettera bądź usługi Konta
indywidualnego rozwiązuje się, a Sprzedawca ma 14 dni na odpowiednio
usunięcie Konta indywidualnego bądź usunięcie danych Klienta z bazy
danych osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie Newslettera,
z zastrzeżeniem zasad przetwarzania danych osobowych Klientów zawartych
w dokumencie „Polityka Prywatności”, dostępnej na stronie internetowej
Sklepu pod zakładką „Polityka Prywatności”.
§ 10 Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
2. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych.
3. Zasady i cele przetwarzania danych osobowych Klientów zawarte są
w dokumencie „Polityka Prywatności”, dostępnej na stronie internetowej
Sklepu pod zakładką „Polityka Prywatności”.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia 26.02.2020 r.
2. Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy. W przypadku umów zawieranych z Klientami
będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko
w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście
poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
4. Strony będą dążyły do polubownego rozwiązania wszelkich sporów
powstałych na gruncie umowy zawartej na podstawie niniejszego
Regulaminu.
5. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania
z następujących, pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz
rozpatrywania reklamacji:
a. możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania
w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie
Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), tj. np. do Wojewódzkiego
Inspektora Inspekcji Handlowej w Warszawie;
b. wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny
Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie
Inspekcji Handlowej; oraz
c. zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc
w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów. Bezpłatną pomoc
konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także
organizacje społeczne, takie jak np. Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich.
6. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia zakup Towarów oferowanych
przez Sklep. Sklep umożliwi Klientowi zapoznanie się z Regulaminem przy
składanym zamówieniu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do
realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane
na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia
przez Klienta. Klienci posiadający Konto indywidualne zostaną
poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji
e-mail. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian
przysługuje prawo odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą
elektroniczną.
7. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
Cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.